juni

 
så mycket att stå i. och så många projekt på gång! en del kommer efter planering, andra helt ur det blå. jag trivs i det. överlämna mig åt ödet, eller väven, som är mitt nya uttryck.
 
idag plockar jag bland de sista fjolårspotatisarna och morötterna till middagen och sår samtidigt nya morötter i landet. symbios på nåt sätt. och kan inte låta bli att snegla åt rabarnern som är uppemot en meter i höjd nu. jag hittar övergivna plantor här och var som jag planterar i min trädgård. jag vill göra vin i år!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pöjken i skogen

Det växer för fullt här också och nässelvattnet börjar lukta sådär som det ska i tunnan. :/
Har du förvarat rotfrukterna i en stuka eller har du turen att ha en jordkällare?

2014-06-04 @ 21:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0