ruljans

 
det är ruljans på gång. ofta i juletider så får jag panik över mina prylar. som en del nu vet så gillar jag att köpa vackra, billiga loppisgrejer. kläder inkluderat. men vid jul får jag nog! plötsligt ska det in nya saker där det redan är fullt. det blir ju ändå att jag handlar till mig själv när jag letar julklappar. särskilt som jag gärna handlar begagnade saker även när det ska bli gåvor.
förra veckan tog jag nästan en heldag med att rensa, sortera och fotografera för försäljning
 
för övrigt så har jag varit på Lindsberg i helgen! en kursgård under renovering i dalarna som även är kollektiv för ett femtontal sköna själar. jätteglad och inspirerande att åka dit, även om det inte var så spännande ute precis. samma grågröna dimma som i järna. jag åkte upp med mina finisvänner från skolan för å göra lite research inför det här med att starta/driva företag som grupp! för vi har kommit på att det här med att bo tillsammans, det är nog grejen ändå. att bygga något ihop. det är mitt livs kanske största utmaning. men också där hjärtat känner sig skrämmande levande. sålänge jag får ha något ställe att dra mig tillbaka till vid behov så tror jag att jag kan bli bra på kollektiv. eller kanske nära bygemenskap. åtminstone vill jag prova.
kan man vara ärlig mot sig själv och med varandra så kan det stundtals vara som en väldigt mysig fest man aldrig behöver gå hem ifrån. men det är klart, jag har inte så mkt övning ännu. vi får se vart jag är om ett år;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Så nu är jag i kapp med din blogg. Tackar för du skrev på jonnas blogg så jag fick nys om denna. Mycket trevlig läsning. Mycket vettigt att läsa många trevliga bilder precis som jonna som får en längta tillbaka till skogen. ( varit scout i en 20 år innan vuxenlivet och alla måsten drog ner på tid ocksåvidare ). Drömmer i dagsläget om att skaffa mitt eget ställe i skogen och bli ha mitt weekend getaway ställe. Medans man jobbar i stan. För att över tid växla ner jobbet och leva mer i skogen.

Men hoppas din blogg kommer fortsätta inspirera och hålla min dröm vid liv.

Och vem vet kanske stöter på dig i visby någon vecka 32! =)

mvh Skåningen och Scouten

2014-01-06 @ 16:23:35
Postat av: Victoria- Alla Förtjänar Att Leva

Åh det låter underbart att bo tillsammans med sina vänner (så länge en fortfarande får sin egentid)!
Min dröm är att bygga ett lerhuskollektiv i framtiden. Vart, när, hur, är fortfarande obestämt... - och det kommer att bli en extremt stor ansträngning. Men en kan alltid drömma.

2014-01-12 @ 20:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0