styling


 
 
 
okej! jag har börjat vakna till liv igen! holy vad det känns skönt!
 
den senaste veckan har jag börjat snegla på färger, växter och andats djupt i grönmossig skog.
examensarbetet fortskrider inte precis men jag behöver den här kreativa pausen! jag blir bara ilsk om jag ska sätta mig och läsa sånt jag läst det senaste halvåret utan vare sig reflektion eller lust. jag är sugen på att rensa hemma och göra om, få in ny energi både i hemmet och i mig själv. jag är sugen på allt utom examensarbetet och då tänker jag Inte kväva min nya inspirationskälla!
 
i några dagar nu har jag hängt hos mina föräldrar, det är så sällan jag har tid att vara här mer än en dag. efter min nya växtlust så har jag ordnat om hemma hos dem och stylat mitt gamla flickrum. de använder det som gästrum och kontor men inte en enda växt fanns där och eftersom mamma ganska ofta sitter där och använder datorn så tycker jag det behövs lite livskraft! 
 
hon har redan en massa fina saker så det var bara att organisera om dem för att få rätt känsla. det mönstrade sidentyget tog jag med hem från min fairtrade-resa i indien. växterna är också såna som hängt med ett tag men hamnat i skymundan. de stod alla i förrådsrummet i väntan på bättre tiden, det vill säga, nu:) speglar och växter är verkligen en hit tillsammans! det ser både större och grönare ut, vilket gör det hela ännu gladare förstås!
 
jag skulle ju nästan tagit ett före och efter-foto förstås men det är lätt att komma på i efterhand! huvudsaken är att det blev bättre än vad det var innan:)
 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

fint :)

2014-03-07 @ 20:59:24
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0