ny vänskap

 
18 dagar till ända för imorgon kommer mina fina vänner och bastians familj hem! det var ju kul det här med att ha hund. jag har varit hundvakt förut men åt en betydligt mindre och mindre sugen på långa långa promenader. bastian är en på-landet-hund och dagarna i tätbebyggelse var lite jobbiga för oss båda. han som är van att springa fritt var tvungen att gå i koppel och jag tyckte det kändes väldigt hämmande. efter ett tag tyckte jag faktiskt synd om Alla kopplade hundar. visst, mina päron bor i en förort med massor av omkringliggande skog och gott om dungar, så det finns möjlighet att vara frånkopplad då och då, men riktiga stadsboende hundar..hm..njae, jag ska inte ha hund sålänge som jag inte har möjlighet att släppa den lös.  det är skönt att vara tillbaka på landet! 
 
sista natten nu med bastian och hans morgonnuna intill min. morgonpromenad med svullna ögon och iförd nattlinne, kappa och gummistövlar. kommer jag sakna det? katten ja!
jag har aldrig varit så mycket ute i naturen under den här årstiden som dessa tre(snart) veckor. så mycket liv jag har sett, djur och knoppar. observerat fåglar och följt bastians blick när han stannat upp. för att inte tala om alla stjärnklara nattpromenader (ja jag som är nattmänniska har gått nattpromenader) med lysande vit måne, klar tystnad och tryggt mörker.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

vilken fin och mysig voff :)

2014-03-07 @ 20:55:25
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0