ett hopplock

 
(karott som agerar mellanstation till komposten)
 
 
 
Om en månad flyttar jag ut -eller in- i stugan på heltid. Börjar daglig-pendla till skolan och får tid att sätta igång odlingssäsongen -äntligen! Det känns inte så aktuellt att driva upp en massa plantor innan jag bor fast och kan ta hand om dem dagligen.
 
Vi håller på med slutspurten till mässan (nordiska trädgårdar där min klass gör entrémotivet) och i övrigt lapar jag så mycket sol som jag kan. 
 
kaffe i trädgården och veden börjar ta slut efter vintern. jag får besök och åker bort för att besöka. det är så skönt med sällskap. dela idéer, skapa något nytt. eller hitta något gammalt att bygga vidare på. 
 
uttrycket "att arbeta sig trött" har kanske aldrig varit påtagligare än nu. klättrar bland buskar och i träd, gör storkok och i all allmänhet går hjärnan på högvarv. det bidrar till att känslostormarna blir allt lugnare. det är välkommet. mycket välkommet.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej Sofia!
Vi har varit i kontakt lite tidigare angående reportage. Ditt nya boende är helt fantastiskt. Maila mig gärna!
Jag är syster till Patric K.
[email protected]

Ha det fint!
Petra

2013-04-04 @ 07:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0