kreativ

 
jag är inne i en kreativ period för tillfället. antagligen är det en sorts flykt från studierna (vi har mycket eget arbete nu i vinter). jag har börjat måla igen. plinkar ackord på min kammare och syr. jag ramlade över en fin etsy-butik för något år sen och har suktat lite efter en sån där fin handgjord sweater-coat sedan dess. i höstas slog jag istället till på en tutorial som försäljaren snickrat ihop efter eget bevåg. principen är att ta begagnade tröjor, klippa och sy nya. det var länge sen jag kände mig så hängiven ett handarbete. det har gått några år sen jag sålde egna hantverk så händerna har längtat efter att få skapa igen.
 
ett bra julpysseltips är det också. pulsvärmare, benvärmare och mössor kan man ju också göra om man har nån gammal tröja som aldrig används och vill ha ett litet projekt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0