jobba mindre pyssla mer

Idag får man ducka hos mig, i hela köket hänger det vimplar
.
.
På bordet står det téte a tétes och förgyller litegrann
.
Jag försökte mig på att ta några sticklingar men kapade för mycket. Radion skrålar i vårsolen.
.
.
Flaggorma hänger där på tork, inte för att det är fint eller någon fyller år (snart dock)
.
.
.
Men jag preppar pyssel för nästa lördag. Den 31 mars håller jag i en Workshop på ABF i Vårby Gård. Jag kommer prata lite om mina tankar kring sopor (som ni vet räddar jag antagligen kilovis med prylar från grovsopen varje vecka) och visa en del vardagliga och kreativa lösningar som jag tillverkat. Sen blir det förhoppningsvis massor av pyssel. bl.a har jag tänkt att vi ska färga kläder med te, odla i begagnade förpackningar och verkställa våra egna idéer utifrån det material som finns.
.
Jag vill lite poängtera att idén började med att jag ville hitta lösningar på sådant som det redan fanns efterfrågan på. Vi kan ta vimplarna som exempel. Ska man ha kalas behöver man inte köpa ballonger i plast som är tillverkade för att användas En enda gång. Klipp sönder en tidning eller en duk istället och var kreativ!
Fördelen med detta är förstås, förutom att det är miljösnällt, personligt och roligt, att ju fler lösningar man kan komma på själv, desto mindre pengar behöver man lägga på butikernas färdiga lösningar. Alltså blir det mer pengar kvar i den egna plånboken.
.
Så ta med era trötta tshirts, tomma skokartonger och blekta gardiner, tillsammans skapar vi nåt nytt:) (och ta med en anteckningsbok, för att utbyta idéer förstås!)
.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det ser sÅ otroligt mysigt ut hemma hos dig. Underbara bilder :)

2012-03-26 @ 18:39:24
Postat av: Jeanette

Älskar vimplarna! Har du gjort dem av gamla serietidningar? Love, ♥ ♥..

2012-04-02 @ 23:46:34
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Sofia

Lisa: tack snälla du:)



Jeanette: ja precis. jag hittade några serietidningar i soprummet som jag slaktade brutalt, och sen limmade med hemgjort tapetklister! lägger upp receptet snart.

2012-04-03 @ 10:21:25
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0