Containerfynda Deluxe

'
Jag har skapat en grupp på facebook som heter Containerfynda Deluxe. Tanken är att sidan ska användas till att tipsa om användbara saker som folk slängt i soprum och på gator. Men även sånt som vi haft hemma hos oss själva och inte längre använder.
'

"Det kan vara möbler som grannen vill bli av med, vinyler som samlar damm på vinden eller kanske en cykel man inte tycker är värd att sälja. Istället för att slänga, ta ett foto och beskriv skicket på produkten och hämtplats. Tipsa även gärna om sådant som folk lämnat i grovsoprummet eller sporadiskt ställt ut på gatan i väntan på sophämtning om där finns användbara möbler, virke eller annat av värde.

Detta är i huvudsak ingen säljgrupp utan en portal för att vidga synen på vad som är skräp och inte. Respektlösheten för det materiella och all energi som ligger bakom vår utbytbara natur behöver inte betyda döden för din gamla soffa, bara för att du tröttnat på den;)"

'

Själv har jag massor av saker i mitt hem som jag hittat i föreningens soprum bl.a. men även saker som vänner inte längre velat ha och omoderna ärvda möbler som jag förvandlat med lite färg. Både guldramen och banjon på bilden har jag fiskat upp ur en lokal container. De pryder väl sin plats i det missmatchade vardagsrummet.

'

Så ut och fynda! Håll ögonen öppna, och tipsa förstås:)

'

 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Oj vilken häftig idé!

2011-11-21 @ 18:09:57
Postat av: Anna

Men vilken fantastiskt bra idé! Soprum och containrar är riktiga skattkammare, och det är inte klokt hur mycket fina och fungerande saker som bara slängs...

2011-12-16 @ 17:29:50
URL: http://cestbeauca.blogspot.com
Postat av: Sofia

härligt att du hakat på också Anna:)

2011-12-20 @ 20:39:39
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0