Bubbelgum & Plast




I början av veckan hände något mycket märkligt. Jag som är så totalt ointresserad av all typ av sport började tänka på löpning, på fuktiga grusvägar, flås och studs under fötterna. Helt ur det blå (måste vara solen). Jag har aldrig ägt ett par löparskor förut och tog en helkväll med att läsa på om olika modeller, material och rekommendationer. En hel vetenskap verkar det som.

På Stadium konstaterades det att jag är plattfot (inte konstigt att jag helst är barfota) och att det jag var ute efter måste innehålla mycket studs. Jag köpte ett par Asics (som tack och lov var på rea) som förhoppningsvis kommer vara snälla mot mina knän och min rygg.

Så här är vi nu alltså. Jag hoppas att vi ska trivas tillsammans. svettas, svära och skratta tillsammans. Och helst av allt, åldras tillsammans så det dröjer många år innan jag behöver besöka en sportbutik igen som luktar bubbelgum och plast.

(Tack Michaela på stadium /sergelgatan som hjälpte mig och inte tittade på klockan fast det var efter stängning!)

translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0