roskilde



Hemma hos Rikke och Luis kan man slappna av. Efter fem dagar var jag mer laddad med energi än jag varit på flera månader. Hos de praktiserar man lite av en kollektivanda, man är inte bara en gäst på besök och det är så himla himla skönt!
Vi lagade mat, målade vardagsrummet och min föredetta som också var där bytte murbruk runt fönstrena. Fem dagar var inte alls nog egentligen, en del av mig skulle vilja stanna där resten av sommaren. Jag har funderat ibland på att Köpenhamn är nog min bästa stad efter stockholm, och på många sätt är den ibland faktiskt även nr 1. Kanske är det en känsla jag får för att det har aldrig varit Min stad. Skulle jag bo där är det möjligt att allt skulle vara annorlunda. Vännerna som bor där skulle det dock vara skönt att alltid vara nära.
Huset brevid Rikke och Luis hus stod tomt. Ett litet grågrönt trähus med hög skorsten och vildvuxen trädgård. Det fick mig att börja längta efter en förändring. Men än sålänge har jag så mycket att göra här hemma, och jag känner mig faktiskt hoppfull inför framtiden. Jag har redan gjort en del val som kommer vända allt till det bättre.

Som att jag börjar plugga något som är vansinnigt spännande. Idag har jag beställt kurslitteraturen!

translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0