smått utan smått



När jag kom hem efter jobb och afterwork igår kväll satte jag genast igång med att kånka fram hela syverkstan. Till bl.a. The Big C sydde jag i extramuddar i några för korta jackärmar. Hur ofta har jag inte hängt tillbaka den perfekta jackan i affären för att ärmarna är barnarmskorta. Men att sätta muddar i en vanlig ärmfåll är inte alls svårt och tidskrävande har jag nu insett.
Samtidigt gjorde jag en gul body ny genom att täcka ett sprucket plasttryck med en virkad cirkel. Cirkeln var tänkt att bli basker från början men jag kom aldrig så långt utan gav upp efter halva. Jag sydde fast den på bodyn för hand med samma tråd jag använt till virkningen.
Sist kom idén till barntäcket/åkpåsen och efter att ha tittat runt på olika mönster bestämde jag mig för att göra en egen variant, enklast möjliga. Storleken är som ett vanligt vagntäcke men dubbelt på längden. Tygerna jag använde har varit påslakan, gardin och en överbliven tygstuv. fleecefilten var relativt ny. Jag använde dubbelt lager fleece i täcket så det ska hålla varmt och även vara lite fluffigt.

När klockan slog fyra bestämde jag mig för att strunta i att gå och lägga mig och bli färdig istället. På eftermiddan har jag nickat till både vid symaskinen och i duschen men jag är så glad att det blev färdigt. Och jag tycker själv att det passar så fint ihop med vagnen.
(Den förresten, berättar jag mer om en annan gång)

Förövrigt så samlar jag på det mesta som är fint, därav babyprylarna. Jag ska alltså inte ha tillökning eller något sådant. Däremot är det mysigt att låna ut när det behövs:)

translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0