dra-maten

under min ledighet drog jag fram allt ur pysselhörnan. bl.a. den fina 60talsgardinen mormor hade i sovrummet på landet under hela min uppväxt.


jag har länge funderat på vad jag ska göra med den. jag älskar verkligen tyget och vill få användning av det.


det var ju underbart väder så jag satt på balkongen och pysslade. det var saft & bikinivarmt!


bror satt brevid och läste om volontärarbete


detta blev det alltså av en av gardinlängderna. en ny väska till dra-maten vagnen jag hittade i soprummet för någon vecka sen. den gamla väskan var sliten men jag tog bort och använde den hårda bottnen, dragskon och kardborrebanden till den nya.

jag hoppas jag får spara lite på ryggen nu, särskilt som jag bor i en uppförsbacke! om inte så får jag iaf tänka lite på mormor när jag kånkar.

translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0