Ro

I helgen som var flydde jag till familjens landställe utanför Gävle.


Det har ägts i fyra generationer och det mesta står kvar nästan precis som för 100 år sen.

I ett litet uthus samlas fina detaljer från förr

som har stått huller om buller och med ett nästan 20årigt damm över sig.

tills i lördags då jag fick ett ryck och började städa, torka, organisera och slänga sånt som inte hörde hemma.

efteråt blev jag bjuden på fin middag vid havet (det var min namnsdag dessutom)

jag åt den godaste vegi-lasagnen någonsin!

en väldigt givande helg mitt i all jobbsökarstress, måsten och ångest över att tiden går alldeles för fort.

translate
last weekend I went to the summerhouse my family've had for four generations. Everything look basically the same as it did a 100 years ago. very peaceful indeed. and lots of memories.

Kommentarer
Postat av: TuvaMinnaLinn Vintage (a love story)

vilket ställe...ser magiskt ut.

2010-05-19 @ 06:55:05
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Tuva

gud så fint!



2010-06-21 @ 23:55:13
URL: http://lonesomemama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0