favorit i repris



i tre dagar har jag varit helt själv. inget jobb, familj, vänner eller ens grannar. så himla skönt har det varit. man skäms ju nästan lite för att erkänna det men ibland behövar man faktiskt vara helt ensam. jag har gjort sånt som jag aldrig tycker att jag har tid med i vanliga fall. rensat i trädgården, planterat om i stort sett alla krukväxter, lyssnat på radio och kokat saft. och massor av research till bokprojektet förstås.
en viss rastlöshet följer ensamheten men det har varit nyttigt att koppla bort sig själv ett tag. att ha trädgård är verkligen en lyx i sig (även fast den inte är min egentligen).
jag har skördat årets första jordgubbar, övervuxen rabarber (ja ni ser ju själva storleken), mynta, citronmeliss, gurkört, persilja, rosmarin och diverse andra.
sånt är livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0