snart tid att så

mangold som passar till kvällsmaten, varenda sommarkväll enligt mig


såpnejlika. blommorna innehåller saponin precis som tvättnötter och kan användas till att lösa upp fläckar och smuts på exempelvis kläder (mycket miljövänligare än tvättmedel)

citronmeliss till sommarens "mojitos"!


gurkört. kan användas till mer än dekoration i salladen. stjälkarna blir jättegoda ångkokta med smör.


har många saker i skallen och i händerna just nu. slappnar därför av med att drömma mig bort lite till sommarens rabatter.
fröer brukar jag köpa på Impecta, de är billiga och har massor i sortimentet. grönsaksfröer finns även som ekologiska.

translate
garden dreams

Kommentarer
Postat av: m

vad fint med egenodlat! jag brukar leva på min mammas rabatter under sommaren, får alltid med mig ruccola och mangold m.m hem när jag varit på besök. det är guld!

2010-04-16 @ 10:42:09
URL: http://minahistorier.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0