Mer magi åt folket

Läser just nu


Carlos Castaneda - Tystnadens makt

Trots att det är en på många sätt obegriplig bok (jag har inte läst någon annan bok av Castaneda förut) är det som läsaren får uppleva med författaren och dennes Profesór högst intressant och inbjuder såklart till att tänka till en eller några gånger extra då man hamnar i olika sorters maktkamper.
Detta är inte en fiktiv bok utan baserad på samtal mellan den unge Castaneda och Nagualen (trollkarlen) Don Juan, vilket såklart gör att man insuper den med extra uppmärksamhet och fascination.
Magivärlden (om man nu ska kalla den något) är något som jag i många år försökt omfamna, ibland med positiva resultat, ibland med förtvivlan. Det är svårt att bli självlärd. Böcker hjälper.
Men det bästa är förstås en mentor. Eller flera.

Men en sak ska man förstå. Magi är i själva verket läran om energier.
Vi människor i detta västerländska samhälle har sällan fått feedback på magilära, eftersom det är något man glömmer bort under uppväxtåren om det inte praktiseras. Barn är öppna som böcker men de flesta blir, tyvärr uppfostrade till krassa materialister. Det är andan i vår kultur. Det är inget fel i det. Men jag personligen vill ha något mer!
Jag vill ha kunskap om energin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0