God (god) Jul -del 2

En fin present att ge bort till någon som tycker det är svårt att få tag i ekologisk frukt och grönsaker kan vara Ekolådan! Jag har köpt den vid några tillfällen till mig själv och har aldrig blivit besviken. Man kan välja att prenumerera på lådan och få den veckovis eller mer sällan. Man kan även köpa den vid enstaka tillfällen utan att förbinda sig att köpa fler. hemkörning ingår i priset och på hemsidan kan man se om de kör till ditt område (eller mottagarens) genom att mata in postnumret innan man beställer.
'
Om du tagit ett foto på en vän som du tycker är lite extra fint kan man låta framkalla (eller måla av) det och ge bort inramat till den fina vännen. Lite ovanligt men antagligen uppskattat! Hos Smartphoto kan man beställa svanenmärkt framkallning.
'
Saker man har liggandes hemma och som kan komma till bättre användning tycker jag inte man ska dra sig för att ge bort, vare sig det gäller spontant eller vid högtider som jul eller födelsedagar. Vissa tycker att det är lite etikettsbrott men sånt tycker jag är dumheter. De söta rosa kaffefaten och kannan fick jag av min moster i present, efter att hon haft de på landet några år. De passar utmärkt till resten av min udda servissamling! Något som du tröttnat på kanske någon annan blir jätteglad av att få!
'
Egenhändigt gjorda klappar är kul, då man både tänkt ut något personligt och faktiskt lagt ner tid och energi på att genomföra pysslet. Ett pimpat basplagg (här begagnad body med egen virkning) kan vara en idé. Har man däremot tidsbrist så är en sista minuten-present hemmagjord skrubb på socker och olivolja i en vacker burk, tillsammans med exempelvis en flaska bubbel (el liknande) och en pocketbok, för "lata kvällar i badet" ingen dum idé.
'
'
'
Till sist ska julklappen slås in och då passar fina sidor från lästa tidningar, liggande notblad och begagnat silkespapper. Industrin för att ta fram glättigt present och julpapper tål säkert att granskas men jag lägger hellre tid på annat just nu och kör med säkra kort -använt. jag har en skokartong där jag sparar presentplotter som begagnade krusidullsnören, rosetter och finare papper som klarat sig från föregående paketöppningsmassakers. även insidan på vanliga pappkassar från mataffären är fin som utsida till julklapparna. knyt ett sidenband runt och uppmana mottagaren att spara bandet till nästa gång du fyller år;)
'
För den som befinner sig i Stockholm i helgen vill jag även tipsa om Schysst Jul- den rättvisa julmarknaden som pågår på Sveavägen 41!
'
God jakt(klapp)lycka!
'

Kommentarer
Postat av: Lisa

tjusiga klappar och bra tips!

2011-12-08 @ 20:39:26
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad fint med notpaket! Vart får man tag på sånt papper?

2011-12-17 @ 02:00:37
Postat av: Sofia

Kul att du gillar det Lisa:)



Josefin; Notpappret är från en notbok jag köpte i antikvariat för några tior. Man kan göra mycket fint med detförutom att slå in paket. nyårskort tänkte jag kanske försöka med, då jag missat sista datumet för att skicka julkort i år haha

2011-12-19 @ 19:31:41
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0