ragg (och några tips)

de senaste veckorna har jag levt i en dimmig väldoftande bubbla. inget har lyckats väcka mig ur mitt saliga tillstånd (men jo, för 24 timmar sen låg jag i sängen med en orolig klump i magen och tänkte på sveriges framtid).

men(!)
jag ska äntligen flytta!
jag har ju redan en gång flyttat hemifrån men eftersom de flesta av mina saker då förblev kvar i mitt föräldrahem (det är dyrt att frakta ett ton ägodelar 400 mil) så känns det ändå som att det är nu det händer på riktigt!

den senaste månaden har jag ägnat åt att ragga möbler, bockat av secondhandaffär efter secondhandaffär (och återvänt minst 5 ggr till var och en), gjort ritningar av mitt nya hem (jag vet var varje pinal har sin plats) besökt ekobutiker och gjort listor på favoriterna.


förra veckan fick jag hem en låda från ekoexpressen med 2 kg tvättnötter + olika ekokryddor istället för att ströhandla som jag annars är så bra på.. var även och köpte ett gäng galltvålar efter jobbet. (förresten så köpte jag för någon månad sen hel kristalldeo via vitapost och den fungerar superbt. dryg och prisvärd dessutom)


till råga på allt så har jag varit ute i skogen och plockat bär som en god bunkrare. slånbär, nypon och i helgen blir det svamp och kanske t.o.m lingon.

jag är så peppad så det rentav känns löjligt. det är dessutom nästan två hela månader kvar:(
det är det enda tråkiga med historien.

Kommentarer
Postat av: Sofie i San Francisco

Underbara!

2011-03-08 @ 08:48:17
URL: http://scienceandletters.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0