Kulturhelg

På långfredagen vaknade jag med sång blommor och presenter. tjo!

det bjöds på en sorts cheesecake glass som jag knåpat ihop kvällen innan. den fick högsta betyg av samtliga fikagäster. (recept från Leila bakar)

jag och mamma gick på nordiska museet för att se utställningen "modemakt". föga imponerande tyckte jag men blev lyrisk över dockskåpsutställningen de har på samma ställe. köket ovan är perfekt inrett i miniatyr och över 300 år gammalt. liksom! det nedre skåpet är ca 100 år yngre.

På påskafton träffade jag Sofie som precis kommit hem från bröllopsresan i Indien. Hon var solbränd och fin. Vi fikade och tittade på Loka Kanarps serieutställning på kulturhuset. Skarpa serier om historiska kvinnor! Insåg när vi gick där varför namnet verkade så bekant, vi gick i gymnasiet samtidigt som Loka. Samma konstlinje men ett år under.

i present hade jag fått olika presentkort varpå jag bl.a. köpte mig den här fina koftan med jättenoppor på axlarna. den ska få agera istället för jacka nu i vår hade jag tänkt. åtminstone när det inte blåser.



sist men inte minst har jag ägnat hela dagen till att läsa serier (charles burns-black hole), lyssna på creedence och morrissey(från biblioteket) samt gå igenom gamla böcker med dagboksanteckningar och dikter.

fortsättning följer...

translate
Birthday and easter adventures 2010



Kommentarer
Postat av: Mikaela

1. Vilken fin blogg du har! Jag bokmärker. :) 2. Kakan! Jag såg det avsnittet och har tänkt att baka den. Kul att höra att den var god! 3. Loka kanarp är ju fantastisk! Har den serieboken där hon porträtterar historiska kvinnor, tycker den är superbra. Roligt att det inte bara är "klassiska" figurer utan också galningar och relativt okända personer.

Postat av: sofia

ang Pärlor och Patroner: visst blir man sådär -men åh varför tänkte inte jag på det . idén är ju toppen och jätteenkel egentligen. men som sagt, det gäller att vara den som kommer på den!

2010-04-06 @ 17:06:55
URL: http://lomeyende.blogg.se/
Postat av: TuvaMinnaLinn Vintage (a love story)

Loka, vilket vackert namn....de åker upp på vackra namn listan.

tycker om bilden på dig, du e verkligen sällsamt vacker.

2010-04-07 @ 07:30:13
URL: http://www.tuvaminnalinn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0