skrud

 
 
Den är ju fin ändå, vintern!  Jag längtar lite efter att elda varje morgon och skriva examensarbete i stugan. sitta vid bordet och sticka in fötterna under en varm hundmage. jag ska ha mina vänners border collie i några veckor, medan de är bortresta. jag tror det blir ett perfekt inslag i examensskrivandet! börja dagen med eldning, promenad och lek i skogen. sen kan vi gå in och värma oss igen. jag ska dricka örtte på alla vilda växter jag  plockade i somras och bastians korg kan stå under bordet så jag kan klia honom på magen med foten medan jag gör djuplodande research i högen av böcker. 
 
det här med självdisciplin är ett kapitel för sig. för att få stora saker gjorda behöver jag antingen rutin eller panikadrenalin strax före inlämning. jag satsar på det första alternativet den här gången. faktumet att jag behöver ta hänsyn till någon annans behov i det här fallet är nog bara ett positivt inslag, då jag oftast går på det andra alternativet. men det är klart, jag blir tvungen att vara på skolan ibland, det är så många intressanta samtal där som inte sker ensam i en stuga med hund:)
 
men sen till kvällen kanske vi åker hem och lyssnar till elden igen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: M

Har nyligen börjat följa din blogg, tack för all inspiration. Det är så skönt att få foton från ett liv som innehåller naturen, levande ljus och allt det där som ger livet en liten guldkant. Det är precis det jag behöver få ta del av för att få lite extra energi!

2014-01-23 @ 09:40:58
URL: http://inspirerande.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0