nostalgi

 
 
en lugn stund i stugan efter att ha träffat fina vänner inne i stan. det är coolt att kunna vara på landet och samtidigt nära stan. men trots att jag är uppvuxen i en stockholmsförort och förr både arbetade och hängde inne i stan så känner jag mig väldigt hemma här ute bland träden och tystnaden. vi pratade om det, mina vänner och jag. vi är alla uppvuxna i huvudstaden men lämnat livet där. på ett fd stammishak satt vi och nostalgi-gottade oss i gamla minnen och det lustiga (och för oss vad som nu känns absurt) i att folk fortfarande strömmar till stan. de nya som hänger på våra gamla hak. och gamla de som fortfarande gör det, efter 10 år. att de orkar;) 
 
efter indisk middag och häng på kellys så konstaterade vi att nä. ta ett långt bad och ett glas vin (om man har badkar), eller myskväll hemma framför brasan är så jäkla mycket bättre. livet på landet slår allt annat. sen skrattade vi högt åt oss själva. att vi blivit så Vuxna och tråkiga. vem  hade trott det. men det är ju sant. bekvämt mysigt och gött är det på landet. lördagkväll och innan kl elva gav vi upp!
 
väl hemma har jag tänt en brasa och vattnat pelargonerna jag misstänker dog redan i november. bäddat ner mig och äter kex i sällskap med en gammal tv-serie. härligt!
 
men för säkerhets skull bestämde vi oss för att se Metallica och Slayer på gärdet i sommar. så långt ifrån blommande fält och tystnad som man kan komma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0