helgen

 
jag har varit så kollossalt trött på senaste tiden. jag sover långa sköna timmar men är ändå trött. eftersom jag nu skilts från mina fina sambo-vänner så har jag haft lite svårt att hitta in i en ny rutin. jag har kanske inte riktigt känt behovet. men väntan på att vakna upp är också väldigt grått. 
 
i helgen var min bror på besök hos mig på skolan. vi tog en lång promenad genom skogen, förbi vackra solviksskolan (mumindalen) och vidare till Järna Café för semla och te. och så provade jag att göra sushi för första gången och det var mycket lättare än jag trodde. kanske också för att det verkar enklare med vegetariska ingredienser. jag är dålig på att variera maten annars, eftersom jag bara lagar till mig själv i vanliga fall men med sällskap kommer inspirationen. 
 
på tal om sällskap så jag tycker väldigt mycket om att ha Bastian hos mig, även om det är en omställning att ha en stor hund som kräver uppmärksamhet, motion och mys. När jag vaknar med hans nuna i mitt ansikte på morgonen och drar täcket över mig så känns det ändå väldigt skönt att han är där. Och ja han kommer gärna och lägger sig på mina kalla tår efter vi varit ute.
det får man se som en bonus.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0