uppdaterad spegel


 
en kväll kom jag på vad jag skulle göra med den runda spegeln ovanför byrån. den hade en ram av lackad furu när jag köpte den på erikshjälpen för tre år sen. efter köpet slipade jag bort lacken och laserade den mörkbrun men det kändes inte riktigt färdigt. jag kunde inte komma på vad jag skulle göra med den så den har hängt med i sitt halvfärdiga stadium sedan dess.
 
 
med blyerts ritade jag två linjer för att avgränsa vinklarna i mönstret. med liten pensel och överbliven väggfärg målade jag sen innersta kanten först med små linjer.
 
när det torkat tog jag nästa rad.
 

sen fick den torka direkt på väggen

 
mönstret kommer av min förkärlek för det naturromantiska. jag tänkte att det kunde likna fjäderstruktur om jag målade med små drag. blev nöjd med resultatet! en annan fin idé är att använda drivved, löv eller något annat riktigt från naturen och fästa på. driftwood är ett av mina bästa sökord när jag är pysselsugen, för övrigt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: erika

hej sofia, nu har jag läst HELA din blogg från start. jag mailade dej förut nån gång ang att vi gått samma kurs på Rk:) o jag var också i indien -11
åhhh vilken inspirationskälla du är och det är lite roligt att jag är från samma ort där du bor o jag har bott på samma gata som din lägenhet var på, känner igen huset:-) men jag bodde i 63:an högst upp:)förra helgen "boosta" jag mej med Fairtrade efter en paus av hektiskt familjeliv åkte till Eskilstuna o träffa benton o gamla kursare. så kul! härlig blogg du har o härligt tänkt och livsstil du har- jobbar för att komma dit jag med och lämna betongdjungel o dötrist jobb, allt gott!!/Erika

Svar: wow:) jag blir verkligen smickrad, tack så mycket!jag minns absolut, har fortfarande din/er rapport i min skol-mapp på datorn.
man får ta det som det kommer. ofta är det något i livet som händer som gör att man helt enkelt inte har något annat val än att förändra saker. en bit i taget förstås. jag hoppas det blir precis som du vill, snarare än du anar:)
Sofia Nordahl

2013-10-16 @ 10:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0