guldkorn


har ni några fina bloggtips på lager? jag lägger inte så mycket tid på att leta efter ny läsning, helt enkelt för att jag redan tillbringar för mycket tid vid datorn. men jag vill gärna hitta fler guldkorn därute. de bloggar jag läser mest ligger fortfarande i länklistan nere till höger. ni är ju en hel del som hänger här nuförtiden, vill ni dela med er av något som inspirerat på sistone?

 

jag delar de här två, som jag sporadiskt tittar in på då och då.

 

skogens maskinist-om ett par i norge som övergett systemet och lever tillsammans med sitt barn i ett egenbyggt hus i skogen. uppdateras inte ofta av förklariga skäl men ändå ganska intressant att se hur vissa väljer att leva i ett välfärdsland. särskilt tydligt blir det hur byråkratin fungerar när någon bestämmer sig för att leva efter hjärtat och inte efter normer. för övrigt samma kille som i filmen Friends of Gopia som dykt upp lite här och var det senaste året.

 

alisaburke -en kreatör och konstnär som också delar en hel del tutorials. jag tittar in när jag känner mig lat men pysselsugen. hittade dit med hjälp av mitt favvo-sökord "driftwood".

 

två totalt olika bloggar minst sagt! 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: suziluz

Du är väldigt välkommen in till mig om du vill. Inte för att jag själv skulle kalla mig ett guldkorn, men ändå! Jag tycker väldigt mycket om din blogg och önskar att jag också kunde göra det val som du har gjort. Du är inspirerande!

Svar: ett superbt tips:) ett härlig känsla i din blogg och jag kommer absolut återkomma inom kort. Tack!
Sofia Nordahl

2013-10-30 @ 19:04:15
URL: http://suziluz.wordpress.com
Postat av: Carro

Jag läser Queen of Kammebornia, Evelinas ekologiska och Husfadern ofta. Lite små tips såhär en torsdagsmorgon:)

Svar: tack! queen of kammebornia har jag nu bokmärkt, den är ju jättemysig!
Sofia Nordahl

2013-10-31 @ 07:10:40
Postat av: Anonym

Jag måste tipsa om Nitsirk (http://nitsirkristin.blogspot.se/)! Mycket fint hantverk och massor med kreativitet! Tyvärr tar bloggerskan en paus just nu, men det finns hur mycket som helst att titta på ändå!

Svar: tack, jag ska bokmärka! särskilt nu under mörka halvåret vill jag gärna pyssla med hantverk och annat:)
Sofia Nordahl

2013-10-31 @ 19:01:44
URL: http://www.lenastradar.se
Postat av: Emma

Queen of kammebornia tycker jag också, helt underbar faktiskt.Lev mer på mindre, är också en favorit

Svar: jag har bokmärkt queen of kammebornia nu, så fin varm känsla i bloggen:) tack för tips!
Sofia Nordahl

2013-11-01 @ 07:02:02
Postat av: Pia

Jag vill tipsa om Lunnabergs blogg: http://lunnaberg.wordpress.com/
De har inte hunnit lägga upp så mycket, men det som finns är väldigt inspirerande tycker jag. Var hos dom ett tag i somras och paret som äger stället är verkligen genuint underbara! De bor i ett torp ute i skogen, har inte bott där så länge men med hjälp av en del volontärer och wwoofare har de hunnit med väldigt mycket.

2013-11-04 @ 14:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0