ett rum med utsikt

 
mina senaste containerfynd är en drös med gamla fönster (och en ganska stor trasslig rulle med grovmaskigt stålnät). några fönster var dubbla och satt fortfarande ihop i ena änden.
 
 
 
 
De har jag tänkt att jag ska häfta byggplast på så det blir som minidrivhus. Glas hade varit att föredra men plasten har jag redan i förrådet. 
 
.
 
Sen var det ett par omaka fönster -de fick bli en ny grind eftersom den gamla jag satte ihop av grenar på något mystiskt vis gått sönder(!) Beslagen får sitta kvar som nostalgiska detaljer och trots att det är skevt och dant så är jag mycket nöjd! Nätet häftade jag fast med häftpistol.
 
Otroligt att folk här i krokarna inte intresserar sig för återbruk. Nästan varenda dag ser jag grejer som ligger i dikeskanter och på högar som ska köras till "tippen". Vissa anser det vara fel att rota i skrothögar av olika anledningar men bara tänk vad mycket energi som sparas när vi kan använda det som någon annan inte längre vill ha. 

Kommentarer
Postat av: e

Inspirerande

2013-06-29 @ 22:01:22
Postat av: LisaTorun

Återbruk är ju typ det bästa och roligaste som finns! :) Inspirerande saker du gör, fönsterna var ju verkligen fantastiska!

Svar: ja absolut! jag tror de kommer från ett rivet växthus jag spanade på för ett tag sen. det stod som ett fallfärdigt ruckel och jag funderade på vem man skulle fråga om man fick plocka isär. nästa gång jag gick förbi var det en krossad hög på marken och på en annan skräphög längre bort låg fönstrena, i en misstänksamt matchande stil.
Sofia Nordahl

2013-06-29 @ 23:04:00
URL: http://torunfirouzeh.blogspot.com
Postat av: Alicia

Jag ÄLSKAR remake! Bra på alla sätt och vis. Och fint att grinden är vind tycker jag. Himla bra idé att sätta nät och använda fönstren på den viset. Vackert.

2013-07-01 @ 00:46:59
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0