soundtrack

 
Min andra semestervecka är snart slut. Har inte gjort nåt speciellt. Varit hos en vän och skruvat upp hyllor under skrattkrampanfall:) men mest varit hemma. Har börjat plocka in örter för torkning. Här hänger pepparmynta och salvia från trädgården. Har sett massor av blåbär och vildhallon häromkring. Jag vill ta mig tiden varenda dag men jag hittar hela tiden nya saker att skylla på istället för att gå ut och bara göra't. Har dock börjat göra till vana att alltid ha en papperspåse i väskan, så jag kan plocka örter jag känner igen ute i det fria. Dagens skörd är lindblommor- som man kan göra te på.
 
 
Petar och pyyslar här hemma. Jag gillar att kolla in hemmet spegelvänt när jag vill få nya idéer -det blir helt andra rum, prova själv hemma. nästan som att se det för första gången (tills den rationella delen av hjärnan lägger sig i) Här skymtar lite av det ommålade köket och bakom gardinerna är min garderob.
 
 
Imorse förvillade sig en påfågelöga in hos mig när jag åt frukost. Jag tar det som ett gott tecken, att klöverängen därute gör det den ska.
 

Mitt senaste pyssel är som synes att måla insidan av ytterdörren. Färgen är en rest-slurk från när jag målade en av innerväggarna och köksväggen. Dörren är egentligen till min lilla veranda och jag har ingen aning om färgen tål att vistas i -20C men det är åtminstone regnskyddat. Har velat göra detta sen jag flyttade in men har aldrig fått tummen ur att köpa färg (eftersom jag inte visste vilken färg jag ville ha) men nu bara började jag och det ser lovande ut änm så länge. tanken är att täcka "hela dörren" i olika mönster med en kulör. Det jag hittills målat, runt fönstret är ett Inka-kors. Jag har vänner i Danmark som har det målat på sin vardagsrumsvägg och trots att det var alltför länge sen jag hälsade på så påminner just inkakorset så mycket om dem, att jag vill ha det hemma i mitt hus:) 
 
ja.. och det där med soundtracket, billie holiday är veckans artist kan vi säga.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0