sommarlov

 
I måndags började mitt sommarlov från praktiken. Idag är första dagen som jag sitter på trappen och dricker kaffe. Var rätt så nöjd med mitt drastiska minskande av kaffedrickande men så åkte jag och hämtade min post-och hittade en burk kaffe i köket som var min- så den fick följa med tillbaka till stugan.
 
 
Sitter och spanar på "gräsmattan" och lyssnar till humlorna. Häromdan fick jag årets femte erbjudande att låna motorgräsklippare av en granne. När jag tackar nej och förklarar att jag redan har en handjagare -men inte vill klippa-  flinar de bara och skakar på huvudet. Men bara kolla! Hur mycket vackrare är inte detta en en sketen välklippt gräsmatta så säg.
 
 
Snart är det så högt att jag kan ta det med lien! Men jag väntar tills det blommat över så humlor, bin och fjärilar kan övervintra här hos mig:) En dag råkade jag dock halvt trampa på en humla så efter det tog jag fram handjagaren och klippte en gång runt huset och bort till grinden.
 
(Snart har jag varit här ett helt år! Detta foto är från 18 juli 2012)
 
det finns nu en fb-sida för Lomeyende-bloggen där jag lägger upp sånt som jag ramlar över och tycker är intressant/bra/fint osv. -> Här 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Ska genast gå in och gilla din fb-sida!

2013-07-14 @ 08:56:04
URL: http://egentligen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0