rik

 
årets första skörd är rädisorna! förutom jordgubbarna, rabarbern och kryddorna förstås men det är ju sånt som kommer av sig självt varje år, när man väl satt dem! hursomhelst så känner jag mig rik. tänk, en dag kanske jag kan leva hela sommaren bara på egna grönsaker (iår så gjorde jag allt rätt sent). planen är att fixa en jordkällare nu i sommar och med lite tur har jag också en del rotfrukter att stoppa ner där i höst:)
 
även om det är både hälsosamt och mysigt att odla egen mat så finns det också en del större grejer bakom mina motiv. just nu pågår i Järna en stor kampanj/festival med kurser om vår matjord -se en kort film om deras syften här!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åå, den bästa sortens rikedom!
Jag drabbades så hårt av samma känsla och skrev något liknande förra året; http://egentligen.blogg.se/2012/april/utkast-april-1-2012.html

Svar: jag minns det inlägget! det är ju precis så det är. har aldrig kommit hem med ägg från byn tyvärr men väl dumpstrad mat. vi kan få så himla mycket om vi bara följer med i flowet och det är ju mycket roligare att se processen än att bara gå ut och köpa!
Sofia Nordahl

2013-07-05 @ 09:00:42
URL: http://egentligen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0