idag...

 
...köpte jag en klänning på den lokala loppisaffären. jag undrar om det har med åldern att göra, detta att jag märker att jag gör mig av med alltfler korta kjolar och använder den här längden. rymliga får de också  gärna vara. eller om det bara har att göra med faser och stilbyten. oftast så börjar jag använda kläder igen om de får ligga i en säck några år (de som fortfarande passar)
 
 
nu på kvällen gick jag ner till grönsaksodlingen för att vattna och fann denna överväxta squash bland alla stora blad. på samma planta växer redan 2 små squash till. och med tanke på att jag har 5 plantor så kan man tänka sig hur mycket zuccini jag får äta fram till hösten
.
läste om zuccinipasta häromdan, det kanske kan vara nåt för att få slut på den lite snabbare? nån som provat? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! Har läst din blogg nu ett tag! Ville bara att du ska veta att den är superhärlig & inspirerande! Jag kikar in varje dag :-)
Mvh Alexandra

Svar: vad roligt! jag blir också glad för tillkännagivandet! jag är såklart nyfiken på vilka ni är, som faktiskt tar er tiden:)
Sofia Nordahl

2013-07-16 @ 22:55:03
Postat av: EvaP

Du är supersnygg i den klänningen, fin bild med squashen - jag tänkte i morse att alla modebilder ser så tillgjorda ut numera, men den här bilden är naturlig i dubbel bemärkelse.

Heja dig!

Svar: woho! tack så mycket:)
Sofia Nordahl

2013-07-16 @ 23:05:27
URL: http://eva.monkeytoys.com
Postat av: Lena

Jag äter zuccinipasta ganska ofta, jättegott och superenkelt. Hyvlar zuccinin med osthyvel, saltar lite och låter ligga i durkslag för att dra ur lite vatten och ge smak. Lägger sen ner i kokande vatten snabbtsnabbt, ungefär 20-30 sekunder, så de blir lite mjuka men fortfarande har lite tuggmotstånd.

Svar: åh vad bra, tack tack:) läste en annan nu där man stekte istället, med vitlök. ska testa båda!
Sofia Nordahl

2013-07-17 @ 12:33:55
Postat av: TuvaMinnaLinn

Härlig klänning! Och så vacker du är i din naturliga (?) hårfärg:)

Svar: tack:) jag försöker fortfarande vänja mig. vissa dagar älskar jag det, andra inte. som alltid med hår antar jag!
Sofia Nordahl

2013-07-18 @ 07:54:10
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: lisa

jättefin klänning!

2013-07-18 @ 19:57:36
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0