la maison

 
 
jag har haft ett par skitfina dagar i stugan. nästan hela lovet har jag flängt fram och tillbaka mellan päron, skolan (ja så mycket tycker jag om stället att jag är där på min fritid) och vänners soffor, sängar o dyl. men nu har jag varit hemma en hel vecka och jag har eldat En ynka gång om dan. Är det nåt som är bra med att bo litet (30kvm) så är det att det värms upp himla snabbt, men det kommer ändå som en överraskning att huset håller värmen så bra. Jag eldar på eftermiddan när jag kommer hem från skolan och nästa dag är det fortfarande varmt när jag stiger upp. Innan vattnet i tunnorna vid stuprören frös använde jag det att diska och tvätta mig i men nu hämtar jag allt vatten en bit bort i dunkar. jag skulle haft en pulka bara att dra dem i, för nu är det fasligt tungt att bära så långt. innan is och snö drog jag dem på en pirra men eftersom det inte plogas här ute så är det tjocka isvalkar på vägarna så det går inte nåt vidare. 
 
själva hushållningen av vattnet är så invant nu så det är verkligen inget jag lider av. men det är klart, vem längtar inte efter tunna skor, fågelsång och vårsol just nu!?
 
 

Kommentarer
Postat av: Pettiwoman

Jag är så grymt imponerad av dig och hur enkelt du lever och finner sån ro i det. Och jag är verkligen avundsjuk på att du kan elda hemma. Är det något som är som balsam för själen så är det en sprakande och värmande eld.

Massa kramar!

2013-01-13 @ 11:06:02
URL: http://iampettiwoman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0