tack

 
När klockan slog tolv gick vi ut och tände himmelslyktorna. Vi var mätta och glada och lite möra efter kvällen. När vi stod där och försökte hålla lyktan upprätt och elden vid liv så kände jag mig lite vemodig. Det slog mig att för ett år sen kände jag ingen av dessa människor som jag nu hade runt mig. Inte ens för bara några månader sen. Vemodig på ett sätt som både värmde och väckte förundran. Vad är det som gör oss till dem vi är, och de människor vi omger oss med. Vad är det som gör att en ny grupp människor i en ny stad bjuder in en i värmen. Erbjuder gemenskap. Och så fann jag svaret där. Svaret är detsamma som den önskan jag blåste in i lyktan för det nya året, innan den försvann upp i skyn. Kärlek.
 
Efteråt fick vi låna en bil. medan de andra gick och lade sig tog vi ut till skolans nyårsfest, där en helt annan melodi utspelade sig. vi dansade och dansade och dansade. skrattade, kramades och tjoade. till fem på morgonen höll vi igång, kan det vara nyårsrekord månne(?). och sen dagen efter. promenera på snorhal is, sitta framför brasan och äta gryta tillsammans. med nya människor i en ny stad. som nog tillslut blivit min.
 
Jag har fått så mycket det här året att vara tacksam för. Tack så mycket för allt som hänt, gott som ont (jo hjärtekval har jag också lidit så det har inte alltid varit vackert), men det är det som är fint (och Det är alltid lättare att säga när det är över).
 
Jag önskar er och mig det bästa året hittills. Må vi göra det vi allra helst önskar.
Gott nytt år!
 

Kommentarer
Postat av: Pettiwoman

Tack för ditt besök. Det värmde verkligen =)

Kram

2013-01-03 @ 00:34:24
URL: http://iampettiwoman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0