mantra

 
 
Jag tror verkligen på mantran. Att det man intalar sig -negativa som positiva- blir del av verkligheten. Jag har tänkt mycket på det sistone, antagligen för att jag varit inne i ganska negativa tankemönster. känslan av otillräcklighet, osäkerhet och att jag ständigt väntar på att det ska ske en förändring utanför mig själv som ska rädda dagen. det gamla vanliga som jag antar att de flesta känner då och då. 
Och man vet aldrig när det där ska vända. ibland kan det vara skönt att bara få ömka sig själv, men det det finns ju inget bättre än känslan av att just komma ur en sån period.
Hemma hos några vänner hittade jag denna text. när jag läste den blev jag så inspirerad så jag skrev av och satte upp i mitt eget kök. jag läser det varje gång jag lagar mat, minst. 
 
jag intalar mig att det hjälper. 
 

"This is your life. Do what you love and do it often. If you don’t like something, change it. If you don’t like your job, quit. If you don’t have enough time, stop watching TV. If you are looking for the love of your life, stop; they will be waiting for you when you start doing things you love. Stop over analyzing, all emotions are beautiful. When you eat, appreciate every last bite. Life is simple. Open your mind, arms, and heart to new things and people, we are united in our differences. Ask the next person you see what their passion is, and share your inspiring dream with them. Travel often; getting lost will help you find yourself. Some opportunities only come once, seize them. Life is about the people you meet, and the things you create with them so go out and start creating. Life is short. Live your dream, and wear your passion."

 

(jag vet inte vem om skrivit det från början. tar gärna emot upplysningar om någon vet?)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nils

Väldigt trevlig blogg du har! Mkt fina foton.
Ser fram emot att följa.
Ha det kalas
//Nils

Svar: tack tack:) och välkommen!
Sofia Nordahl

2013-02-25 @ 21:33:00
URL: http://nisseitorpet.wordpress.com
Postat av: Emmie

Älskar detta citatet, eller mantrat eller text, eller vad jag nu skall benämna det som:)
Men vet tyvärr inte alls källan...

2013-02-26 @ 18:40:01
URL: http://www.viskningarivinden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0