the sweater coat

 
ja såhär blev den alltså, the sweater-coat. 5 begagnade ulltröjor, 600 m sytråd och minst 12 timmar gick det åt att färdgiställa skapelsen. färgerna syns inte så bra här eftersom det saknas bra dagsljus men jag tror den här kappan inte riktigt är "mina färger". jag har inte bestämt mig för om jag ska behålla den än, men jag har redan hunnit samla en stor hög med tröjor för framtida kappor, så det blir fler!
 
mönstret har jag som sagt köpt av etsy-butiken katwise. det är en lång utförlig instruktionsboks-pdf skulle jag vilja säga. knasig och full av färg! (eller så köper man en färdig, fantastisk kappa. dock lite dyrare;)
 

Kommentarer
Postat av: en lama

wow vad du är kreativ, konstnärlig och allmänt duktig!! det där du gjorde tidigare med kvistar och hjärtan du klippte ut vad helt sjukt fint! jag blev väldigt inspirerad. jag har massor av saker jag vill göra, men gör lite. hur hittar du liksom motivationen till att skapa? och vad synd att du inte kan skriva om julklapparna än...jag behöver tips..:(

en till fråga: känner du aldrig att det är något som fattas? typ en annan människa vid din sida som bor med dig och delar allt med dig? du verkar ju tycka om att vara ensam, men i längden, blir det inte...för ensamt?

god jul!!!!

Svar: tack, vad kul att det når fram:) jag är inte alltid kreativ, men har det nog med mig för det mesta ändå. jag tror det är för att jag använder det både som flykt och som rekreation. jag har inte haft tv på ganska många år och det är definitivt en bidragande faktor, men främst är det att jag Måste få hålla på med något. jag är en ganska inåtriktad person så det kreativa har alltid kommit av sig självt.
såklart jag längtar efter någon:) jag har alltid varit bra på att ta hand om mig själv men absolut vill jag dela livet med någon. dock har jag en massa underbara människor runt mig som jag vill dela mitt liv med. bara inte den där enda..:)

kanske du hittar nåt i mitt gamla jul-inlägg? http://lomeyende.blogg.se/2011/december/god-god-jul-del-2.html
Sofia Nordahl

2013-12-22 @ 20:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0