pimp my yard


 
 
I helgen satte verkligen pysselnerven in. I fyra dagar har jag röjt trädgården, beskurit buskar, hamrat ut svällda vattentunnebottnasr, byggt staket och diverse annat.

 
 
Under de regniga stunder som infunnit sig har jag pysslat inomhus, bl.a med att ta vara på en del av alla trasiga vinglas jag har i mitt förråd. Under de två åren jag jobbade intensivt på restaurang så var det många vinfötter som gick av. Men om kupan var hel så lindade jag försiktigt in den i papper och tog med den hem.
.
 
Det var ingen dum idé när det kan bli snygga lyktor minsann. Jag vill ha massor av lyktor i det döende trädet brevid förrådet. Jag förmår mig inte att såga ner det, men tänker att om man fyller det med ljus och något annat som kan klättra på det -kanske en ros- så blir det lika vackert ändå.
 
lyktorna gjordes med ungefär samma teknik som den här lampan. ståltråd, en rundtång och en avbitartång använde jag dock istället.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0