struktur





 
 
jag eldar och letar i arkivet av bilder. dricker nyponsoppa och glömmer att laga middag för att det är kallt i stugan. 
 
hittar bilder från i våras, när köpstoppet var relativt nytt. försökte inspierera mig själv genom att gestalta det jag redan hade, på ett nytt sätt. för oftast så är det uttrycket och känslan i det nya som gör det åtråvärt.
genvägen till en kreativare vardag ligger inte i att falla för alltför många yttre frestelser.
 
jag rensade ur garderoben när jag skulle inleda mitt köpstopp. sålde av en massa. sen sorterade jag fram de allra finaste bitarna och lät de synas. de skulle få effekten av att gå in i en butik där man vill ha allt. mycket av detta har jag haft i många år och behövde egentligen bara få göra samma jobb som fått mig att falla från början. 
 
nu för tiden hänger jag mycket ute i det blöta trädgårdslandet, vid komposten och i kalla klassrum, så klädvalet ser inte ut som på bilderna. men inte desto mindre låter jag de få göra sitt jobb. 
 
än så länge har det fungerat. det är nu över 7 månader sedan jah köpte ett klädesplagg, skor eller accesoarer.
 

Kommentarer
Postat av: Pettiwoman

Tänker ofta på ditt köpstopp och tycker du är grymt duktig som håller ut =)
Önskar jag kunde ta efter dig...

Massa kramar!

Svar: klart du kan, precis som jag tagit efter många andra shoppingdetoxare:) jag försökte för ca 1 år sen också men åkte dit efter två månader tror jag. huvudsaken är inte att lyckas, utan att försöka!
Sofia Nordahl

2012-09-24 @ 21:07:54
URL: http://turningintoanangel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0