rejält

 

 
mycket snack och mycket verkstad. så kan man sammanfatta tiden här på skillebyholm. förra veckan hade vi botanik och veckan dessförinnan fick vi skörda grönsaker och jordslå andra. kombinationen av lektioner i klassrum och att ligga på knäna ute i ett lerigt grönsaksland är fantastisk. 
 
jag försöker minnas vad jag gjorde vid samma tidpunkt för ett år sen och det känns så himla länge sen! som om minst 5 år passerat under ett enda. det var det här jag skulle göra. det måste vara därför. nu vet jag att jag hamnat rätt!
 
 vi skördade Rotselleri åt gårdsbutik och restaurang. en del av blasten som skulle plöjas ned i landet igen fick hänga med upp till köket. jag har redan torkat och använt den i soppa och bland rotsaker i ugn. Yum!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0