kärleksbrev

.
ju mer tid jag spenderar hemma desto större blir självinsikten i hur mycket saker jag samlat på mig genom livet. jag har lagt min trygghet i det materiella hela mitt vuxna liv.
var alltid rädd för att inte duga. osäkerheten som sved i magen och i bröstet. att tjäna pengar och spendera dessa gav en känsla av makt, av självständighet. det gör det fortfarande.
skillnaden är väl att jag inte längre står ut med att bygga mig själv på något så förgängligt som ägodelar.
snart har jag haft shoppingdetox i tre månader. och varje månad blir garderoben tunnare och tunnare.
.
jag viker plaggen, paketerar dem och tejpar igen. med en känsla av lättnad lägger jag dem på lådan till nästa ägare. jag blir lite lättare för varje paket som försvinner bort. lite gladare. det är dagens visdom.
.

Kommentarer
Postat av: Queen of Kammebornia

Vilken fin tejp! Jag gillar fin tejp. Och brev. Särskilt kärleksbrev :)

2012-05-09 @ 19:49:53
URL: http://queenofkammebornia.blogg.se/
Postat av: Sofia

kaerligheds-tejp från danska prylaffären Tiger. trots att det luktar satan om den så blir jag glad. älskar danmark. och kärlkesfärgerna förstås.

2012-05-11 @ 12:16:11
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0