intentionen

Jag har en hel del kläder i min ägo som väntar på revansh. Nu när jag inte handlar nytt, lyckas jag mer än nånsin plocka fram och använda sånt som bara fått hänga i åratal. Som den här fina kjolen i min favvofärg, rost. Inhandlad för minst åtta år sen på kookai och använd max 5 gånger, pärlor för svin minst sagt. Jag gick ifrån hela den där velour-grejen i mina tidiga 20-år men har väl mer eller mindre hittat tillbaka till den, till mitt verkliga jag kanske .
.
Jag skäms alltid litegrann när jag är i gång och ska göra ett sånt här inlägg, om utseende och kläder! En del av mig vill inte att det ska få vara med. Den där riktigt helylle-delen av mig. Samtidigt är jag en person som klär mig med tanke, jag väljer oftast noga vad som ska bäras ihop osv, även om intentionen är att det ska se spontant ut. faktum är att jag älskar kläder och att visa vem jag är med hjälp av det jag tar på mig. att jag skriver mindre ofta om det beror helt enkelt på att det känns som att jag då förråder naturlighetsnörden inom mig. (men det är ju såklart en del av stilen det med)
.
Tills saken hör hursomhelst att idag är det över 5 veckor sen jag köpte min sista pryl! Jag har blivit frestad av allt från vintage-minnetonkas (samlare) och virkade klänningar (ska istället lära mig virka på egen hand) till strumpor (lätt att ge svepskäl och påstå att man behöver, allt för att få utlopp för köpberoendet) men jag har klarat mig.
Woho och hurra för det, det firar vi med en outfit jag aldrig haft förr!
.

Kommentarer
Postat av: Lisa

fint!

2012-03-29 @ 19:35:35
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: veronica

Jag har inte heller köpt ett enda plagg, på över en månad. Shoppingdetox!!!

2012-04-02 @ 07:41:17
URL: http://forevers.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Så fin outfit. Den där kjolen är super vacker! :)

2012-04-02 @ 23:43:31
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0