Låt spelet börja

Häromdan åkte jag ut till kolonilotten med mamma och bror. Det var den första för i år då den vanliga promenadvägen fortfarande är snorhal med blank is så det går inte att komma fram. Hursomhelst ville jag känna på jorden om den var färdigtinad för lite förarbete. Seriöst, jag ska lära mig hur man gödslar och fixar nu i vår, vem hade trott det för några år sen!? Intressena ändras minst sagt.
.
Grepen sjönk nästan ner av sig själv så jag antar att jag har riktig röta, då det kunde varit både packad lera och massor av växter från förr.
.
Snart börjar äventyret, det kommer bli så bra:)
.
Köpstoppet går utmärkt! Imorse insåg jag att jag inte gjort av med en enda krona sedan förra torsdagen. Inte ens på mat. Det är nog första gången det händer i mitt vuxna liv att jag inte använder pengar på en hel vecka. Det kan jag tacka frysen för.
.

Kommentarer
Postat av: TuvaMinnaLinn

Åh vilka fina dagar du kommer att få där! Och säkerligen en hel del spännande och fina nya bekantskaper:) Ska bli härligt att följa dej!

2012-03-24 @ 16:44:56
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Kim - Expedition Grön

Fantastiskt! Ser ut som du har en sjujäkla bra jord! Vad sätter du för något?

2012-03-25 @ 08:50:26
URL: http://www.expeditiongron.se
Postat av: Sofia

Ja jag är minst sagt exhalterad:) Är såklart nyfiken på vad det är för annat folk som håller till i föreningen, det får jag veta tids nog!



Jag ska odla broccoli, blomkål, grönkål, tomat, ärter, bondböna och massor av sallad och potatis, bland annat! Jag hade bara sett jorden i höstas när den var frusen så jag blev minst sagt förvånad över att det var så lucker och fin! får tacka föregående kolonister för det:)

2012-03-26 @ 00:24:00
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0