det här med självdisciplin

.

Just nu är precis allt annat roligare än det jag måste göra. Gå ut hundra gånger på balkongen och titta efter små blad på rosorna, barfota givetvis, nu kan man det. Spela hard luck woman på gitarr tjugo gånger, liggandes på soffan och äta hemgjord kola. Ta en promenad i solen och drömma mig bort till sommaren. Klippa och klistra recept. Bläddra bland LP-skivorna och få nostalgichock. Läsa om all världens cowboyboots. Trycka ut konfetti med hjäp av hålslaget. Plantera alla små frön av broccoli, blomkål och sockerärter som fortfarande väntar i bruna små påsar.

.

Ja ni hör ju själva. Allt detta hellre än det jag borde göra, och måste. Skriva färdigt och öva in presentationen från Indienresan som vi har nu på lördag i skolan. Klockan 14.00 kan man komma till Röda Korsets folkhögskola i Skärholmen och lyssna på oss när vi pratar om Fairtrade och de beskök vi gjorde hos producenter i Indien under den månaden vi var där i januari och februari. Förhoppningsvis har jag då tagit mig i kragen och vet då vad jag ska säga. Välkomna!

.


Kommentarer
Postat av: Lisa

vad mysigt allt låter!

2012-03-17 @ 21:57:02
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Blir helt förhäxad av dina vackra sandaler! Hoppas allt gick bra med presentationen.

2012-03-26 @ 18:44:20
Postat av: 23 minuter

Det blir oftast så att allt annat blir roligare än sina måsten :) Super fina sandaler!

2012-04-02 @ 22:13:39
URL: http://tjugotremin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sandra: det är sk keltiska sandaler, om du googlar så kommer det upp mönster på hur man kan göra de själv!

2012-04-03 @ 10:23:31
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0