älskade hatade kläder

.
dagar som idag. dagen i veckan då jag ska hinna med allt det som jag inte hinner resten av veckan. den lediga dagen. den fyller jag med måsten, tvätten och skolarbeten, omplantering, packeterande och skickande. hinna med att höra av mig till alla på väntelistan. vännerna, så de inte glömmer bort mig, eller tröttnar. ångestladdat blir det när det blir ett måste som skjuts upp,. ständigt till imorgon.
i detta så lyckas jag med att planera in en picknick, en middagspicknick med tjejerna. det är en på miljonen att det händer känns det som men så blir det sagt iaf.
sen vräker det ner, åskar och dundrar och illusionen bara krashar ihop.. jag vill inte och orkar inte längre göra något av det som jag borde. trots att jag vet att det går nästan en vecka tills jag får chansen igen.
den instinktiva känslan är att nu skiter jag i det här. åker till stan och shoppar för att döva bort all besvikelse. så gjorde jag förr.
men jag har ju köpstopp nu.
det är dagar som idag. som jag plockar fram de där paltorna som är resultatet av andra såna dagar. paltorna är sånt som aldrig får bli använt. de är införskaffade i stridens hetta, och speglar inte alls mitt vanliga jag.
men så tänker jag nu med facit i hand, med diciplinen framför mig, att just de där paltorna blir ju på sätt och vis en påminnelse om vem jag var, och vem jag vill vara. och inte vara.
kankse är det dags för bytets revansch. idag är bytet jumpsuiten.
.
spricker himlen upp så är jag färdig att gå och picknicka. men jag skiter fortfarande i tvätten.
.
.
*shoppingdetoxad sedan 13 februari.
.

Kommentarer
Postat av: Pettiwoman

Tycker du är enormt duktig som står emot det där shoppingsuget=)



Och dressen var supersnygg ;)



Kram Petra

2012-06-11 @ 17:17:39
URL: http://turningintoanangel.blogspot.com/
Postat av: Emmie

Åh, så skönt att läsa om någon annans frustration och måsten;) de där dagarna som skall vara lediga som inte alls blir lediga är nästan de värsta ibland kan jag tycka... Oftast då försöker jag tänka det är inte ATT jag gör sakerna utan HUR jag gör dem... I tvättstugan kan det vara lång trist väntan, då passar jag på att yoga... Det kan räcka med att höra av sig till en och inte alla , korta ner det liksom.:)

Så skönt med shoppingdetox så länge!! Har lyckats halvbra med min, men bättre än ingenting!

2012-06-11 @ 19:33:54
URL: http://www.bakinganddreaming.blogspot.com
Postat av: TuvaMinnaLinn

urk, samma här.

Får fasen ingen ordning på saker:)

2012-06-11 @ 20:04:30
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Markus

Läste faktiskt idag en intervju med en psykolog som sa:"`borde` är ett varningsord. Om du har en massa saker du `borde` göra är det en indikator på att du inte lever det liv du vill."

Vet inte om det är applicerbart eller hjälpsamt men det var en tanke som dök upp bara. :)

Fin blogg!

2012-06-11 @ 21:42:31
URL: http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0