rosenrött

 
Efter en slitig dag på jobbet ställer jag mig och kokar svartvinbärssylt från egen odling och hittar en sammetsklädd finfåtölj i soprummet. I vackraste rosenrött. Sylten lika mycket som möbeln om inte mer.
Plötsligt är en trött måndag inte alls så trött längre. 
 
Massor av vinbär har jag fått, och ännu mer rabarber. Jag fryser redan in så det blir mycker rabarberkräm i vinter!  Tänkte jag skulle bli en hejare på att safta å sylta (å kanske t.o.m mjölksyra) i år. Det blir gött att sitta inne i stugvärmen en kall januarimorgon och äta varm rabarberkräm till frukost!
 

Kommentarer
Postat av: Markus

Vilket fynd! Sjukt vad som slängs men tur för dig :)

Svar: jag vet, jag har t.o.m ågren över allt som kommer manglas till kaffeved när jag flyttat härifrån. låter kanske lite extremt men folk borde verkligen använda hjärnan lite mer än vad som anses godtagbart.
Sofia Nordahl

2012-07-17 @ 19:10:27
URL: http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com
Postat av: unga fröken karlssons Esteterier

GUH vilken fin fåtölj! Vem slänger någonting så vackert? :(

Svar: ofattbart..! kanske en sån där "ljust och fräscht" människa??
Sofia Nordahl

2012-07-20 @ 12:32:47
URL: http://www.esteterier.com
Postat av: Emmie

Men hjälp! Att slänga nåt så fint??! Även om man tröttnat på nåt, så finns det ju så många andra alternativ till just slänga, att folk inte fattar.
Sugen jag blev på att göra sylt nu, fick plocka röda vinbär hos en vän som hade överflöd, får nog hända imorgon!

2012-07-22 @ 22:15:02
URL: http://www.bakinganddreaming.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0