apropå..

 
...det här med köpstoppet så har det nu gått över fem månader sen jag började och jag gräver mig längre och längre in i den egna kläddjungeln. det är inte längre svårt att låta bli att handla. en känsla som närmast kan liknas vid avsmak för butikernas lockande reklam gör att behovet av nya inköp är mig totalt ointressant. jag har, känns det som, lyckats överkomma önskan om något nytt och fräscht. sanningen är ju att jag skulle kunna klä mig olika i säkert flera år bara med hjälp av de kläder jag redan äger. häromdan hade jag detta på mig. jenskjol och blus som funnits med i säkert 6-7 år men aldrig burits tillsammans förr. bara en sån sak. ju längre tiden går desto roligare tycker jag att detta är. och för nån som gillar att uttrycka sig via kläder så är en shoppingdetox helt enkelt en av de bästa sätten att få använda sig av kretaiviteten. det kan jag konstatera nu.
 

Kommentarer
Postat av: unga fröken karlssons Esteterier

Kan tänka mig att det är lite som att sluta röka, eller bli vegetarian. Ett helt tänk som måste ändras och en vana som ska brytas.

2012-07-22 @ 21:49:10
URL: http://www.esteterier.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0