recuerdos

'

Jag vill tacka för det senaste året. Det har varit för jävla jobbigt till stora delar men också inspirerande, rikt och fullt av fina människor som kommit att betyda alltmer för mig.

 

Vintern började vackert gnistrande och vit. När ljuset kom tillbaka under våren slöt sig omvärlden runt mig som en ogenomtränglig mörk bubbla. Istället för att fly när livet blev jobbigt lärde jag mig att stanna upp, ta de goda råd som gavs och rida ut stormen, med en inre önskan om att komma ut helskinnad på andra sidan.

 

Jag har fått så fina vänner det här året. Vänner som är nya, men även de som funnits där länge men på en arms räckhåll. Jag har vågat och det har de med. Det är jag glad för. Jag har alltid varit rädd för att inte räcka till för andra, nu vågar jag mer lita på att det räcker gott och väl att vara jag.

Jag har åter fått lära mig att bara vara, att det är okej att inte leva för att prestera.

 

jag spenderade nästan all hemmatid ute på balkongen, som blev en oas och tillflyktsort. Och så har jag nog varit utomhus mer under året som gått än något annat år i hela mitt vuxna liv. Det var naturen som läkte de djupaste såren av otillräcklighet och stress som jag sakta låtit växa fram genom att ta på mig mer än jag orkade, försumma den egna viljan och låta andra köra över mig.

 

Det är inte så lätt att leva och vara lycklig. Ibland går det inte fast man verkar ha allt man önskar sig. När varje andetag gör ont och allt annat är en likgiltigt så finner man sig i det och säger med hög röst ”Vad är det jag vill?” Svaren på det kan vara många och ibland inget alls, när man inte vet.

”Jag vill bara vara glad igen” var mitt svar. Det var utgångspunkten för den process som fick mig att ta tillbaka kontrollen över mitt liv.

 

Lite i taget har jag rest mig, låtit det ta den tid det tagit. Tagit råd och prioriterat allt som gjort mig glad och trygg. Tillslut så började jag se vad jag ville, mer än att bara vara glad igen. Idéerna och visionerna började komma tilbaka. Den riktiga glädjen.

 

Under hösten fick jag en egen kolonilott som i vår och sommar kommer bli mitt andra hem. Jag har anmält mig till en kurs som jag velat göra i många år och mycket snart åker jag på studieresa till Indien.

 

Tack till alla som berikade 2011. Nu går vi lös på 2012.

'


Kommentarer
Postat av: TuvaMinnaLinn

Vackert.

Och så underbart:)

2012-01-13 @ 11:03:40
URL: http://www.tuvaminnalinn.se
Postat av: Sofia

tack minna:)

2012-01-15 @ 18:47:34
URL: http://lomeyende.blogg.se/
Postat av: Lisa

vackra bilder!

2012-01-18 @ 15:32:46
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0