here we go again

'

Just nu bakar jag semlor, läser om kompost och vilar fötterna efter en lång dag med ärenden på stan. Nu mer än någonsin är jag så glad att jag bor lite på vischan, med stockholmska mått mätt. Jag skulle aldrig stå ut med att bo mitt i smeten! Efter Indien vill jag bara ha tystnad, skog och allemansrätten tillgänglig. Bara grejen att komma hem till lägenheten och inse att det enda man någonsin hör från grannarna är när de tappar saker i golvet eller skriker entusiastiska slagord när det är fotbollskväll, till skillnad från att sova, vakna och hela dagen vara i ett ständigt myller av slagborrar, bollywood på högsta volym, tutande bilar och allehanda oväsen, är rena drömmen. Att min hemort ligger mellan två präktiga naturreservat och invid mälaren gör inte det hela sämre!

'

För övrigt testar jag detoxen igen, det gick ju inget vidare förra gången precis! Kanske har min nyvunna respekt för produktionskedjan gjort att jag kan lyckas bättre med att hålla mig ifrån att släpa hem nya kläder på ett bra tag nu. För säkerhets skull lånade jag hem modemanifestet (av sofia hedman) från biblioteket, som en god support.

'

Dagens är en riktigt läskig klänning, skön som få men sprakar obehagligt efter några timmars bärande. Införskaffades förra våren på myrorna och är nu använd 1 gång. Check. Batik på det såklart.

'



Kommentarer
Postat av: Lisa

jättefin klänning!

2012-02-26 @ 15:02:57
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Sofia

tack! en riktig dallasklänning är det!

2012-03-07 @ 13:41:39
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0