11 frågor

Ett kedjebrev kom från Tuvaminnalinn!
.

1, Finns det någon låt du tycker om att lyssna på men inte riktigt kan stå för?

När jag var yngre var det lite av en styggelse att erkänna att jag lyssnade på något som inte var metal (eller åtminstone hårt), eftersom jag var hårdrockare, och man skulle vara så true som möjligt men nu, nej inte direkt. Jag lyssnar på allt möjligt och kan stå för det.

.

2, Om du fick spendera en hel dag med någon, död eller levande, vem skulle det bli?

Min mormor! Hon dog när jag bodde utomlands och jag känner inte att vi fick ett riktigt avslut då allting gick så fort. Jag hann inte komma hem till begravningen ens.

.

3, Vad skulle ni prata om?

Allt och inget. Jag skulle vilja höra allt hon hade att säga, be om råd och så skulle jag berätta om det jag själv tagit för mig och om hur livet är. Och så berättade hon alltid historier och familjedramer om när mamma ung, det tyckte jag om att lyssna på:)

.


4, Vilken är din största last?

Förut skulle jag säga shopping men sen köpstoppet får jag säga ätandet. Jag tänker väldigt mycket på vad jag konsumerar i övrigt men allt sött inklusive lösgodis har tagit över på senaste tiden. Jag har säkert laster som är värre i det stora hela men det är vad jag kommer på just nu. Det gör mig skittrött och ganska lättirriterad men jag kan (vill) inte sluta!

.

5, När kände du dig modig senast?

Det var längesen. Jag arbetar hela tiden på att lägga mindre energi på rädslor och nervositet men när jag kände mig modig senast.. kanske när jag satt i bilen på väg till kursen häromveckan och insåg att jag kommit över så otroligt många av mina rädslor de senaste åren. Att jag numer har så mycket lättare att bara göra, istället för att grubbla, vrida och vända på allt. Modig kanske är överdrivet men jag kände mig åtminstone lite stolt!

.

6, Vad gör dig avundsjuk?

När andra gör sådant som jag vill göra men inte vågar. Jag tycker inte om att vara avundsjuk för jag förknippar det med något dåligt så jag försöker oftast skapa kontakt med den jag är avundsjuk på. Då brukar det släppa och personen blir mer som en positiv förebild. Funkar inte alltid men för det mesta.

.

7, Finns det något ord du alltid stavar fel?

Ord med många s och c, som accessoar och process osv.

.


8, Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv?

Nån som är bra på att rynka panna men som under ytan är en riktig mjukis. (men jag älskar Tilly Scott Pedersen)

.

9, Vilken låt skulle absolut vara med på soundtracket?

Det är så många! men åtminstone vargsångenheaven's hung in black m WASP och något spår med hummande indianer.

.

10, Gjorde du någonting som barn som du fortfarande skäms så att du ryser för?

Inte vad jag kommer på. Jag har förlåtit mig själv eller förträngt det kanske;)

.

11, Vad samlar du på?

Saker med indiananknytning. Både från syd, central och nordamerika. Allt från foton till hantverk, mockasiner och böcker.

.

1, Vilket djur skulle du mest identifiera dig med? Dvs, om du skulle beskriva din personlighet med hjälp av ett djur, vilket skulle det vara?

2, Om du fick vara ledig ett år och kunde släppa allt (inklusive inte tänka på några som helst omkostnader), vad skulle du då göra?

3, Har du ro i kroppen eller är du en person som måste ha 20 järn i elden för att må bra?

4, Vad drömmer du om?

5, Vad är det värsta du har sagt till någon?

6, Vem var du för tio år sen och vad skulle du säga till den personen idag om du kunde?

7, Vad gör dig glad en dag då allt annat gått fel?

8, Tror du på ”övernaturliga” väsen eller krafter? (t.ex spöken, troll eller gud)

9, Vilken era skulle du besöka om det gick att resa i tiden?

10, Vad gör dig riktigt skitarg?

11, Vilken är din bästa talang?

 

Jag utmanar följande med ovanstående frågor; TuvaAnnikaKarinMarkusSara MayKimJonnaWildernessFilippaEmelieAnna!

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0