all in

'

Nu har jag börjat bo här hemma. Det är skillnad på att bo och bo. Man kan bo som i att sova-äta-klä-på-och-av-sig-städa-ifall-man-får-besök-fast–man-inte-får-det-och-vore-det-ändå-så-är-det-ingen-som-bryr-sig-om-skiten-i hörnen-förutom-jag-själv. Ungefär så har det varit att bo i lägenheten ett år nu. Men på senaste tiden har jag börjat leva lite mer här hemma. det är förstås möjligt (och helt troligt) att det inte har ett jota att göra med själva lokalen, utan att min senaste livskris sakta har sipprat ut i olika små vattendrag och liksom upplösts –och därav uppskattar jag mitt hem så himla mycket mer nu!

'

Men så kan det faktiskt vara så att själva hemmet och jag börjar smälta ihop lite mer för varje dag som går. Jag trivs verkligen här just nu. Häromdan köpte jag tom snittrosor (jorå nu har de börjat sälja fairtrade rosor ute i min förort minsann), har typ aldrig hänt förut liksom- bara för att jag kände för det. Jag tror det blir en riktigt bra höst, ja tom en riktigt bra vinter trots att det händer saker jag är lite osäker på i nuläget. Jag gillar verkligen mitt nya motto om att ta ut glädjen i förskott!

'

Jag satsar all in på att saker löser sig bara för att! varför inte!?

Det känns så himla mycket roligare än allt annat!

 

Matta från soprummet och nån sorts minnetonka från beyond retro  (vad är det med beyond retro och minnetonka förresten, varenda gång jag går till åsögatan finns det nya indianstövlar i min storlek, 41. Otippad konspiration liksom)

'

translate

Kommentarer
Postat av: Moa

Tack för din kommentar! Jag håller med dig, Veronica är trallvänlig och skivan släpptes just läglig. Men ibland känns det som även recensenterna tycker allt coolt, nytt (ex. indiepop) behöver höjas till skyarna medan Amanda kan få skit för att hon har ett "härmat" Motown-sound.

Vilken snygg blogg du har! Kram

2011-10-18 @ 11:28:27
URL: http://christinaloves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0