Dia de los muertos

I lördags bar det alltså av. Inte den riktiga Dia de los muertos, men man kan inte få allt! Jag preppade välkomstdrinkar i nya vingliga glas från myrorna innan gästerna kom.
Maele gjorde sig redo för en lång kväll och kom tidigt för lite förfeststämning!
Eric var ännu tidigare och det var hur bra som helst, vi hade inte setts på nästan två år!
Han hjälpte till att hacka lök och grädda pizzan som skulle bli tilltugg!
Jag var Frida Kahlo förstås:) Men tog det piano och sippade lite vit sangria innan omvandlingen var komplett
Sen kom fler fina gäster! Här är Maele, Genta och Agniezka
Elizabeth hade klockren sminkning som leopard
Hon kom med Björn som var djävulen, här utan horn
De hade Genta fått tag i
Aga som 50talsbrud, Amy Winehouse rentav kanske?
Docksöta Emma som söt docka
Det var så många fina kostymer överrallt! Här är vattennymfen Magda
som kom med Tomas
Linn var Rambo
Gypsywoman Maele
Tomas hade den mest uppseendeväckande kostymen, som Brüno och lockade till både det ena och andra! Här med Louise.
Sanna var lilla My
Efter pizzabak och drink kom flätorna till och rosorna på! Jag och Genta
Edison och Sanna var tjusiga 1800-talsvampyrer med spooky eyes
I unibrow-tävlingen slog Tomas mig!
Richard, även han saknad sen två år var målad som Turbonegrosångaren 
Kanadensiskan Dominic var läskig läkare
Edward kom som cowboy med riktig södernaccent
Jag med min bästa Frida-min
Det minglades och dansades och plötsligt var klockan halv tre.
När vi kom in på småtimmarna tog några taxi hem och musiken stängdes av. Men vi som var kvar var inte särskilt sugna på avslut.
Istället blev det livemusik. Patrick plockade upp en gitarr.
Sanna tog djemben
Och the howdy cowboy tog den andra gitarren
Själv låg jag på soffan och sjöng med i Hotel California och allt var det var
Viktor var också med
När klockan var kvart i sex tackade några för sig och tog första tåget hem. Resterande gäster klämde ihop sig i min säng och vi snarkade förmodligen ikapp.
Det var den finfina lördagen!
'

Kommentarer
Postat av: Tuva Nasavi

tjusig fest och tjusigt folk!

2011-11-10 @ 20:51:00
URL: http://Lonesomemama.blogspot.com
Postat av: Josefin

Snyggt!

2011-11-11 @ 15:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0