blue velvet



min nya last är tydligen babyrelaterad. det finns inga baktankar med detta utan jag har bara blivit frälst sedan min bästa vän fick en dotter för ett halvår sen. det finns så mycket fint till de små.

tillskottet kostade mig inte en enda krona. i lördags hade föreningen storstädning och slängde sådant som folk lämnat kvar när de flyttat. jag kom hem vid midnatt efter jobbet och hade siktet inställt på just detta. efter mycket stånk och svett lyckades jag få fram en fin emmaljunga under gamla bord, trasiga stolar och cyklar.

hur fin den än är så tänker jag att jag som barnlös åtminstone inte kan ha två barnvagnar hemma i vardagsrummet. (inte minst pga av min bror som jag delar lägenhet med). jag har gjort rent, lagat små hål och ska piffa lite och sen får den antingen komma ut till försäljning eller ställas på landet i väntan på kusinbarn.

men bara grejen, att slänga en sån skatt är för mig ofattbar.

translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0