en gammal klassiker


det här med önskelistor och så, det känns ju lite genant, som om man faktiskt förväntar sig att få allt man skrivit upp på en bit papper. om några veckor fyller jag år och jag har gått och funderat på det här med att lista sånt jag behöver. men grejen är väl den att man inte behöver så mycket när man har tak, mat och kärlek. däremot vill jag gärna ha några småsaker. det har hänt några gånger att man får sådant som man inte alls har någon användning av och det är ju faktiskt synd när givaren har lagt ner energi på att hitta något till just dig (mig).
här kommer därför några tips;)

Min största önskan over all är ju som ni förstår den vinröda Emman ovan, jag blir liksom nästan svettig av lyckorus bara jag tänker på hur fin den skulle vara i bokhörnan här hemma.


gamla 80tals rockvinyler, åh helst kiss eller poppiga klassiker


vintageportfölj till datorn. ska köpa min brors begagnade laptop i vår.
den behöver bra fack och axelrem för stadskörning


kamera. absolut begagnad men digitalt system. letar just nu efter en canon 400d.


presentkort är en bra grej att ge bort när man är lite osäker. jag handlar helst på afroart, beyond retro eller annat ställe som är vintage/eko eller fairtrade. viktor gav mig finaste julklappen från unicef, borrhål till brunn i uganda.


en bok är aldrig fel. läser helst klassiker, alternativ medicin eller om grönsaksodling. gamla band från antikvariat är också fint.


i övrigt så känner ni som är mig väl bekanta redan till mina värsta svagheter.
jag samlar på indianhantverk/ motiv/böcker, gamla ramar, kartor och saker från det gamla folkhemmet. dvs allt som är fint! ungefär så är det.

jojustdet, en skrivmaskin old school som på översta bilden vore inte heller helt fel.
ack, fick ni med allt nu?

translate


Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh!! Skrivmaskinen. Det är allt jag säger!

2011-03-23 @ 23:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0